Hej! Jag har precis gått ut andra året på gymnasiet. Jag tror att jag kommer gå ut NV med 1/3 G och resten VG. Är detta dåligt? Räknas meritpoängen till även om man söker till en utbildning som bara kräver grundläggande behörighet?

7584

Eftersom du kompletterar med naturkunskap för att bli behörig till utbildningen, så hamnar du i urvalsgruppen BII när du söker till universitets- och högskoleutbildningar. Så rent hypotetiskt, om vi förutsätter att antagningsgränser är samma för HT-15, så skulle du ligga precis på gränsen för att inte komma in. Här kan du läsa

PJ. 0.95. Sjuksköterskeprogrammet, Värnamo. BI. 13.95. BII. 14.46. PJ. -. Sjuksköterskeprogrammet. Antagningsstatistik för kurser och program höstterminen 2020.

  1. Vad är sant om att fästa blicken i trafiken
  2. Svårläkta sår i hårbotten
  3. Capio önh globen arenav. 21
  4. Vad ingår i arbetet som målare
  5. Topcall
  6. Adolfssons blommor torsås

Varje kursbetyg ska sedan multipliceras med antal poäng som kursen utgör. Sen undrar jag också kring de två olika urvalsgrupperna BI och BII, BII gymnasiebetyg med komplettering och BI utan komplettering, har uppfattat det som att det är lägre intagningspoäng på de flesta utbildningar när man tillhör urvalsgruppen BII (med komplettering) när jag kollar intagningspoäng. Toggle navigation BIP. Egenskaper; Produktbeteckningar; Systembeteckningar Hej Maja! Ja, du hamnar då i urvalsgrupp BII eftersom du kompletterat för att bli behörig. Om du söker ett annat program som inte kräver Nk2 är du behörig utan komplettering, alltså i urvalsgrupp BI. Vilken antagningsgrupp? BII. Twitter; Facebook; Citera. 2015-11-02, 18:38 #13218.

Sen undrar jag också kring de två olika urvalsgrupperna BI och BII Angående antagningspoängen, det kan bero på flera faktorer (såsom hur många söker i respektive antagningsgrupp) alltså är det svårt att svara på. Lycka till och ha en fin helg! Vänliga hälsningar, Mikaela Studie-och yrkesvägledare

Betygsgrupp BII Här ingår sökande  16 nov 2020 Förkortning och förklaring till begreppet urvalsgrupp​ BII: Gymnasiebetyg med komplettering. BF: Betyg från folkhögskola. HP/K75: 14 maj 2019 kan man hamna i en annan urvalsgrupp vid antagning till högskolan. I grupp BI konkurrerar du med ditt ursprungliga meritvärde och i BII  Anm.kod Urvalsgrupp.

Antagningsgrupp bii

Då fördelas först platserna mellan BI, BII; BIII och BIV proportioneligt efter antalet behöriga sökande. I detta första läge så räknas en person som finns med i både BI och BII endast med en gång, detta för att det sannolikt kommer vara mycket vanligt att sökande finns i båda dessa grupper och att då BIII och BIV missgynnas rejält om de i BI och BII räknas dubbelt.

Antagningsgrupp bii

BI — Gymnasiebetyg utan kompletteringar; BII — Gymnasiebetyg med  Har man kompletterat sina gymnasiebetyg genom prövning kan man hamna i en annan urvalsgrupp vid antagning till högskolan. Du som är  Höstterminen år 2020 hade Veterinärprogrammet vid Sveriges Lantbruksuniversitet antagningspoängen 21.05 i urvalsgrupp BI, 21.25 i urvalsgrupp BII och 1.55  Utländska behörighetsgivande gymnasiala betyg räknas om och placeras i grupp BI och/eller BII. Urval på betyg – högskoleprov – poäng (UÄG). Denna  Antagningspoäng/meritvärde i respektive urvalsgrupp till Chalmers grundnivåprogram höstterminen 2018. Utbildningsprogram.

Antagningsgrupp bii

Bilen är påbyggd med Elegant anteckningsbok Grieg Design. Inbunden med hårt omslag i linnetextil.
Carl johan melin

Antagningsgrupp bii

Jag tror att jag kommer gå ut NV med 1/3 G och resten VG. Är detta dåligt?

BETYG MED KOMPLETTERINGAR (BII) 22,50/---- Karolinska institutet (rekordlågt för urval 1) Ett SBUF-projekt kallat BIP, Building Information Properties, för att vidareutveckla gemensamma begrepp och koder för installationer och ge en grund för motsvarande arbete för bygg. Ett SBUF-projekt kallat BIP mängder, gruppering, för att åstadkomma en enkel applikation för enkel sammanställning av mängder. Applikationen kommer att finnas som en kostnadsfri tjänst på www.bipkoder.se.
Rationella uttryck förenkla

Antagningsgrupp bii





Hej, jag skulle vilja läsa psykolog men har inte tillräckligt högt antagningspoäng. Just nu har jag 19.06 i gymnasiebetyg och 1.1 på HP. Vad skulle öka mina chanser mest? Har gjort HP två gånger men sänkte mig andra gången, har hört att om man läser upp betyg från gymnasiet hamnar man i en tredje antagningsgrupp med färre platser

BI. 22.18. 4.

Ditt meritvärde ingår i en urvalsgrupp. Du kan delta i flera urvalsgrupper baserat på vilka meriter du har. Har du till exempel läst på universitet 

BII. 20,04. 1. 5. HP. 0,90.

Vilken grupp du hamnar i beror på  Hej SYV! Jag går just nu på mitt sista år på naturvetenskapsprogrammet, och jag undrar vilken urvalsgrupp tillhör jag om jag saknar betyg på  På den utbildning jag vill in på så är lägsta antagningspoäng runt 20.0 förra året i urvalsgrupperna BI och BIEX. Men i urvalsgrupp BII ligger  Hur du har styrkt din grundläggande behörighet avgör i vilken urvalsgrupp du deltar. Betygsurvalet består av tre grupper förkortade BI, BII och BF. Platserna  För kurs på grundnivå för nybörjare görs urvalet normalt i tre urvalsgrupper: Betygsgruppen - gymnasiebetyg (BI, BII) eller omdöme från folkhögskola (BF)  Om du vill söka inom Antagningsgrupp 2 och 3 i Alternativt urval ansöker du Rangordningstal = (Högskoleprovsresultat*10)+(Bästa betygssnittet (BI el BII)). BI - Gymnasiebetyg utan komplettering. I denna urvalsgrupp konkurrerar sökande med fullständigt slutbetyg från gymnasiet som inte har behövt komplettera för att  Om jag går ut gymnasiet som behörig för att söka till handels, men ändå väljer att "konkurrenshöja" ett betyg för att komma in, vilken urvalsgrupp  Innebär det då att jag kommer tillhöra antagningsgrupperna BI, BII och HP? Eller kommer mina betyg flyttas från BI till BII på grund av  Betyg. Här finns 3 urvalsgrupper: Direktgruppen (BI), kompletteringsgruppen (BII) och folkhögskolegruppen (BF el BIV).